Must-read: IKZ - Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement


IKZ Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement
 biedt een helder overzicht van het vakgebied Kwaliteitsmanagement. Prikkelende praktijkvoorbeelden en aansprekend beeldmateriaal geven de lezer inzicht in het hele proces van kwaliteitszorg en technieken en modellen die daarbij gebruikt worden. Ruim aandacht wordt besteed aan de praktijk van de dienstensector en aan productie en –handelsbedrijven.

Het boek bestaat uit drie delen:

I. Oriëntering kwaliteitszorg 
Naast oriëntatie op kwaliteit en kwaliteitszorg, komt de plaats van IKZ in een organisatie aan de orde. Ook de denkers op het terrein van kwaliteitszorg worden behandeld.

II. Kwaliteitszorgtechnieken 
Behandeld worden onderwerpen als kwaliteitsinspectie en procesbeheersing, technieken om fouten in het systeem te ontdekken en te verbeteren en ISO-normen en certificatie van kwaliteitssystemen.

III. Continu verbeteren 
De hoofdthema’s in dit deel zijn de kwaliteitsgerichte organisatie, de kwaliteit van de dienstverlening, verbetermodellen zoals het INK-model, Six Sigma en Lean thinking, Supply Chain en het SCOR-model en tot slot Customer Service en de drie K’s (klant, klanttevredenheid en klachten).

Verder wordt aandacht besteed aan de noodzaak tot voortdurend verbeteren respectievelijk innoveren.

Dit boek is geschikt voor managers op middenkaderniveau en voor studie in kwaliteitsmanagement.

Om het boek te bestellen, ga naar www.noordhoffcampuz.nl.
ISBN: 978-90-01-77554-4; € 44,95; 288 blz; Chris Bakker en Els Meertens; Noordhoff Uitgevers