Waarom een ISO certificaat?

Als redactieleden van het blad Kwaliteit in Bedrijf ontvangen wij geregeld vragen over het ISO certificaat. Toch merken wij dat veel mensen voorbij gaan aan de werkelijke betekenis van dit keurmerk. Op deze website willen wij een einde aan de verwarring maken en leggen wij u in het kort de voordelen uit.

Een ISO certificaat stelt eisen aan het kwaliteitsmanagement van een organisatie. Samengevat moet een organisatie precies zeggen wat zij doet en doen wat zij zegt. Bewijs hiervan leveren hoort er ook bij. Zo weten klanten wat zij kopen.

Een ISO certificaat aanvragen

Met een ISO certificaat zijn uw klanten verzekerd van constante kwaliteit. Zo kunnen zij van u op aan en bestaat er geen onduidelijkheid over de producten die u levert.

Na een externe audit kunt u het ISO certificaat aanvragen. Voor iedere bedrijfstak bestaat er weer een aparte norm. Als u aan de relevante norm voldoet, is dit voor klanten het teken dat u op gestructureerde wijze aan kwaliteitsmanagement werkt.

Vakblad voor kwaliteitsbedrijven

Het ISO certificaat komt vaak ter sprake in ons vakblad. Daarnaast behandelen wij nieuwe inzichten en filosofieën op het gebied van kwaliteitszorg. Dat maakt Kwaliteit in Bedrijf verplichte kost voor wie in kwaliteitsmanagement werkt.

Met een abonnement loopt u geen enkele uitgave van Kwaliteit in Bedrijf meer mis. U krijgt daarbij flinke korting op de prijs die u in de winkel betaalt. Meer weten? Klik dan op ‘Abonneren’