FEBRUARI 2006

Meer over klantentrouw


 In dit nummer van Kwaliteit in Bedrijf wordt melding gemaakt van een onderzoek naar klantentrouw oftewel customer loyalty. Hoewel dit interview heel specifieke bevindingen belicht, is er op het wereldwijde web heel wat informatie te vinden over klantentrouw. Het merendeel van weinig betekenis, maar zo af en toe vindt u ook juweeltjes van informatie op het vlak van customer loyalty. Een grote hoeveelheid informatie kunt u vinden door gebruik te maken van de volgende link: http://www.thewisemarketer.com/features/index.asp   

Probleem oplossen: nu nog meer mogelijkheden

Er is niet één unieke methode om problemen op te lossen. Maar bepaalde methoden hebben wel de voorkeur. De methode die de voorkeur heeft van de redactie is gebruikt voor de opzet van de bij deze uitgave behorende ManagamentDossier. Maar, zoals gezegd, er zijn er meer. En diverse probleem oplossende technieken kunt u aantreffen op een site die u kunt bereiken door op de volgende link te klikken: http://www.virtualsalt.com/crebook4.htm  

Topspreker David McElhinney gast op uniek congres

Donderdag 16 maart organiseren de KAM Kring Gelderland en de Kwaliteitskring Regio Zwolle samen (en met steun van Kwaliteit in Bedrijf) een wel heel bijzonder congres te organiseren. De naam? 'Mens & Kwaliteit: Mensiteit®'. In plaats van de gebruikelijke halve dag, duurt dit congres (dat op 16 maart in Ede wordt gehouden) een hele dag. De sprekers komen uit binnen- en buitenland. Een van die sprekers is iemand die zelden een presentatie geeft, maar die voor dit congres bereid is naar Nederland over te komen, de CEO van de City of Liverpool, David McElhinney! Zeker overheidsorganisaties – en in het bijzonder gemeenten – mogen dit niet missen! Maar genoeg hierover: kijkt u maar eens op de speciale website voor dit congres (www.mensenkwaliteit.nl) daar vindt u alle informatie en kunt u zich ook aanmelden om bij dit evenement aanwezig te zijn. Wel snel zijn, want het aantal stoelen is beperkt en de entreeprijs laag!