In dit vakblad

Λ

Kwaliteitszorg in de huidige crisis; hoe houdt een kwaliteitsmanager zich staande?

Ook de laatste maanden worden de meeste bedrijven zwaar geconfronteerd met de gevolgen van de kredietcrisis. Hoe krijg in deze tijden aandacht van het management voor kwaliteitszorg? Dit artikel geeft concrete handvatten om de crisis als kwaliteitsmanager te lijf te gaan.

Λ

Forse toename certificering dankzij afslankende overheid

Op dinsdag 8 juni heeft in Rhenen het 25-jarig Jubileumcongres van de Vereniging Overleg van Certificatie-instellingen (VOC) plaatsgevonden. Het thema van deze middag: de houdbaarheidsdatum van certificatie.

Λ

Groene Hart Ziekenhuis implementeert software-oplossing voor proces rond audits

In Nederland wordt te pas en te onpas gesproken over de kwaliteit van de zorg. Maar wat is die kwaliteit? Deze vraag is niet zo eenvoudig te beantwoorden: het begrip is niet altijd meetbaar en vaak niet te vangen in getallen.

Λ

Het aanpassingsvermogen van een luipaard

Professionele bedrijven staan aan meer uitdagingen bloot dan ooit tevoren. Het boek Changing the Leopard’s Spots. Renewal of the Professional Firm geeft inzicht in de positie van een professionele organisatie, en wat gedaan kan worden om tot succesvol beleid te komen.

Λ

Snelle vliegtuigen, tijdrovende processen

Toelevering aan de luchtvaartindustrie: Wie een lange adem heeft en een product dat niemand anders kan leveren maakt een goede kans zich ertussen te vechten.

Λ

Verder in Kwaliteit in Bedrijf...

• Certificaat ISO 9001:2000 na 15 november niet meer geldig
• Talentmanagement: noodzakelijke bouwsteen voor blijvend succes
• Deel vier van de vijfdelige serie over de A3 methodiek
• Literatuur
• Agenda