In dit vakblad

Λ

Op weg naar één kwaliteitscertificaat

Rob Cornelissen, managing director bij Kwaliteitscentrum VPGI, bezweert dat het een kwestie van tijd en geduld is, totdat alle huidige kwaliteitscertificaten gebundeld zijn in één MVO-certificaat. ‘MVO is een ontwikkeling van deze era en één waarin we moeten meegaan’, benadrukt de karakteristieke leider van hét adviesbureau voor de Grafische Industrie.

Λ

Honderd procent betrouwbaar in een extreem complexe keten

Het Veldhovense ASML bouwt chipmachines uit complexe hightech componenten van honderden verschillende leveranciers. Hoe zorgt een bedrijf met zoveel verschillende toeleveranciers voor een ongekend hoog niveau van kwaliteit? 

Λ

Performance Behaviour: Het meten en sturen van prestaties in de organisatie

Uw organisatie beschikt over alle systemen, structuren en competenties die tot een optimale bedrijfsvoering zouden moeten leiden. En toch lukt het niet met maximale eruit te halen. De oplossing zou wel eens ‘Performance Behaviour’ kunnen heten. Neil Webers schreef er een boek over en voor Kwaliteit in Bedrijf deze vierdelige serie.

Λ

MVO en MVO certificering: de theorie voorbij

MVO certificering raakt in een stroomversnelling . Ook MKB’ers kiezen er welbewust voor om met het thema maatschappelijk verantwoord ondernemen in de dagelijkse bedrijfsvoering aan de slag te gaan. Het verhaal van een ondernemer die het certificaat MVO Prestatieladder niveau 1 behaalde.

 

Λ

Promotie naar managementfunctie vereist goede voorbereiding

U heeft een vacature voor een manager en bent de verschillende opties aan het bekijken. Iemand van buiten halen via een wervingstraject is een mogelijkheid, maar liever promoveert u een van uw beste medewerkers. Hoe voorkomt u dat uw favoriete medewerker op zijn nieuwe positie voortijdig afbrandt?

Λ

Een maatschappij in de steigers

Organisaties moeten het meer en meer wegvallen van ‘vaste zekerheden’ ondervangen met creativiteit en durf. Experimenten om langs andere wegen tot resultaat te komen. Dit thema staat centraal tijdens het INK-jaarcongres ‘Regie in eigen hand’ dat op 17 maart aanstaande in Utrecht wordt gehouden.

Λ

Verder in Kwaliteit in Bedrijf...

  • Onderzoek: baas geeft fouten niet vaak toe
  • Betrokkenheid: essentiële voorwaarde voor succes
  • De valkuilen van het nieuwe werken
  • Pleidooi voor verbetering en uitbreiding kwaliteitssysteem gezondheidszorg
  • Duurzaam inkopen loont
  • Leren in de praktijk: De gulden middenweg tussen vrijheid en sturing
  • Nieuw keurmerk voedselveiligheid basis voor consumentvertrouwen
  • Boekenactie: win een gratis managementboek!
  • Literatuur
  • Agenda
  • Column