In dit vakblad

Λ

Een intern klantenonderzoek in 10 stappen

Een onderzoek onder interne klanten opzetten kost energie en geld. Reden te meer om het onderzoek direct goed aan te pakken. U zult zien dat de opbrengsten van een succesvol onderzoek vele malen hoger zijn.

Λ

Duurzaamheid omdat het niet meer anders kan

Als eerste bouwer in Nederland behaalde het Veghelse Bouwbedrijf Olijslagers BV onlangs het certificaat MVO-Prestatieladder niveau 3. Met het certificaat wil het bedrijf een voorbeeldfunctie vervullen en stimuleren dat ook de rest van de bouwsector verder gaat in haar maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Λ

Lean en INK: beide zijn nodig

De kwaliteit van een organisatie wordt in het INK-managementmodel bezien vanuit verschillende dimensies: activiteit, proces, organisatie en keten. We zijn geneigd pas over een kwalitatief hoogstaande organisatie te praten als deze op z’n minst aan een deel van de elementen van de organisatiedimensie voldoet. Daarmee vergeten we dat het fundament voor succesvol opereren op de dimensie ‘organisatie’ gelegd moet worden, door vakkundige organisatieontwikkeling op activiteit- en procesniveau.

Λ

Emotionele factoren sterk bepalend voor klanttevredenheid

Bedrijven schieten nog steeds ernstig tekort in hun contact met klanten. Ondanks jarenlange investeringen in hoogwaardige contactcenters, groeit de onvrede bij consumenten. Lange wachttijden, ondeskundige helpdeskmedewerkers en slechte bereikbaarheid doen veel bedrijven de das om. Terwijl goed klantcontact de sleutel is voor klantloyaliteit en een hogere omzet.

Λ

Een stappenplan naar verduurzaming

Dat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen waarde voor uw organisatie oplevert heeft u reeds in voorgaande edities van dit magazine kunnen lezen. Hoe u in uw organisatie concreet met MVO aan de slag kunt gaan, laten we in dit artikel zien aan de hand van de MVO Routeplanner.

 

Λ

Verder in Kwaliteit in Bedrijf...

  • Strategisch performance management moet individuele prestaties verbeteren
  • Top down benadering redt het niet in de maakindustrie
  • Verschillen in kwaliteit van zorg te groot in Nederland
  • Proactieve inzet van social media levert waardevolle informatie op
  • Verkiezing ‘slimste organisatie van Nederland’
  • Boekenactie: win een gratis managementboek!
  • Literatuur
  • Agenda
  • Columns