In dit vakblad

Λ

Dwarse processen

Veel organisaties ontdekken dat organiseren veel meer is dan een organisatiestructuur inrichten met managers, afdelingen en functies. De ‘organisatiehark’ met ‘boven en onder’ heeft natuurlijk betekenis, maar het samenwerken wordt pas effectief door naar de collega’s van ‘links en rechts’ te kijken: ‘Wat moet ik doen, zodat jij er goed mee verder kunt?’

Λ

Kan één vraag de wereld veranderen?

In 1994 ontdekte Ray Anderson (1934-2011), oprichter en CEO van de multinationale tapijttegelfabrikant Interface, een handgeschreven vraag van een belangrijke klant op z'n bureau: ‘Wat doet u eigenlijk voor het milieu?’

Λ

Integraal denken als basisvoorwaarde voor excellence

Oorlogsgeweld, hongersnood of oceaanvervuiling: ieder dag worden wereldproblemen in het nieuws aan de kaak gesteld. Hoe uiteenlopend de uitdagingen ook zijn, er is altijd een rode draad: een fundamentele oplossing kan alleen bereikt worden als alle stakeholders samen de schouders eronder zetten.

Λ

PostNL Masters versterkt nieuwe cultuur van PostNL

PostNL bevindt zich in een roerige markt, het postvolume loopt elk jaar terug terwijl de groei in de pakkettenmarkt explosief is. Hoe maak je een podium voor het delen van bijzondere prestaties, slimme innovaties en mooie klantoplossingen als je er zelf vaak niet eens bij stilstaat?

 

Λ

Op weg naar betere kwaliteit van het speciaal onderwijs

De oude Grieken Heraclitus en Plato zeiden het al: verandering is de enige constante. Ook in het speciaal onderwijs gaat deze wijsheid op.

Λ

Vandaag doen wat morgen nodig is

Op zoek naar een nieuwe organiseerlogica.

Λ

Verder in deze Kwaliteit in Bedrijf...

  • Productcertificering: actueler dan ooit!
  • Verkiezing ‘MVO-manager van het jaar 2014’ van start
  • 10 onontbeerlijke voorwaarden voor succesvol innovatiemanagement
  • INK en EFQM tekenen samenwerkingsovereenkomst
  • Literatuur
  • Column