Nieuws

Best Practices Gezondheidszorg 2005

Op dinsdag 21 juni 2005 werd de Werkplaats voor bestuurders en managers gehouden. De 'Werkplaats' is een uniek concept, bestemd voor (top)management in de gezondheidszorg. Managers kunnen - door middel van allerlei interactieve en aantrekkelijke werkvormen en via workshops - kennismaken met de meest succesvolle initiatieven in de care en cure sector. Verder krijgen de deelnemers inzicht in de belangrijkste (kritische) succesfactoren van deze initiatieven. De dag werd georganiseerd door het Kennisinstituut KMBV, VDZ Nederland, NIZW, Arcares, ZorgVisie en SDB. De ongeveer 200 bestuurders en managers uit de gezondheidszorg maakten kennis met een veertiental genomineerde Best Practices: initiatieven, projecten en instrumenten die effectief zijn gebleken, die overdraagbaar zijn naar andere organisaties en die relevant zijn voor de gezondheidszorg. Voor deze dag waren deze Practices gegroepeerd rond de thema's ondernemerschap, kwaliteit en klantgerichtheid, human resources, financiën, facility management en ICT. Winnaar van de Best Practices Gezondheidszorg 2005 werd het Waterlandziekenhuis met Change Management Consultants met hun project 'Concreet resultaat door lerende organisatie' geworden. Naast de Juryprijs werd ook een Publieksprijs uitgereikt. Twee projecten eindigden beiden op de eerste plaats: het project: 'Cliëntvolgsysteem met Functiecodeboek' door Deloitte & CB2 bij Attent WWZ en het project 'Integrale klantgerichte bejegening' door Cenergy Group met De Waarden.