Nieuws

DUO en Robeco genomineerd voor Gouden Oor Award 2017

Na beoordeling van de cases en uitvoering van de site visits heeft de jury DUO en Robeco genomineerd voor de Gouden Oor Award 2017, de award voor de meest klantgevoelige organisatie van Nederland. De award wordt op 9 maart aanstaande uitgereikt en is een initiatief van Stichting Gouden Oor. Met de uitverkiezing van de Gouden Oor Award stimuleert de Stichting organisaties maximaal te luisteren naar en gehoor te geven aan klanten. En vestigt de aandacht op best practices om van te leren. Eerder sleepten MCB Nederland (2007), ABN Amro (2009), Robeco (2011), Essent en KLM (2012), Eneco (2013) en Philips (2015) deze klantgerichtheidsprijs in de wacht.
In Woudschoten in Zeist presenteren de genomineerde organisaties donderdag 9 maart hun best practices, waarna de jury de winnaar bepaalt. DUO heeft organisatiebreed de stem van hun klanten zichtbaar gemaakt door verschillende klantreizen helder in beeld te brengen door middel van hun ‘metrokaartmethodiek’, waarmee het klantdenken is gekanteld van reactief en DUO-georiënteerd naar proactief en klantgedreven. Robeco heeft na een succesvolle servicedigitaliseringsslag de ontwikkeling ingezet om proactief klanten te gaan benaderen om zo de binding met Robeco te versterken.
Naast de genomineerde organisaties staan dan toonaangevende cases van Eneco, Alexander Monro en Philips op het programma. Erik van Engelen, managing director consumenten Eneco, zoomt in op de transitie die Eneco maakt naar een luisterende en lerende organisatie. Jan van Bodegom, initiator Alexander Monro  Borstkankerziekenhuis, vertelt hoe je een ziekenhuis ontwikkelt met een gemiddelde waardering van een 9,5 van patiënten. En Lenieke Evers, Consumer Experience Manager Consumer Lifestyle Benelux van Philips, vertelt over de next practices van Philips na het winnen van de Gouden Oor Award in 2015.

De toetsingskaders die worden gehanteerd bij deze uitverkiezing zijn gebaseerd op de Gouden Oor Standaard. De jury van de Gouden Oor Award wordt gevormd door prof. dr. Fred Langerak (hoogleraar Management van Productontwikkeling aan de Technische Universiteit Eindhoven), Hein Dekker (lead auditor Vedas Quality), Eric de Haan (voorzitter Stichting Gouden Oor), en Jean-Pierre Thomassen (directeur customerdelight.nu). De Gouden Oor Award is toegankelijk voor leden van het Gouden Oor Platform. Niet-leden zijn ook welkom en betalen € 195 ex btw. Aanmelden via mail@goudenoor.nl