Nieuws

Telefoniste van het Jaar

Karin Dirkzwager van De Vos Groep uit Houten werd uit ruim duizend telefonistes verkozen tot de nieuwe Telefoniste van het Jaar 2006. Karin ontving de felbegeerde titel en de hoofdprijs - een luxe reis - uit handen van Renée Philippi-Geene, algemeen directeur van organisator en klantcontactspecialist SPARQ. Op de 2e plaats eindigde Sharda Sloekers van Burg Fabriek van Wegtransportmiddelen uit Pijnacker en 3e prijswinnares werd Tineke Nab van SVS uit Capelle aan den IJssel. Zij werden ervaren als behulpzaam, charmant, zeer professioneel, pro-actief en heel prettig om naar te luisteren. De 4e verkiezing op rij vond plaats tijdens een feestelijk event voor 200 telefonistes en hun managers in Fort St. Gertrudis in Geertruidenberg. De rol van de telefoniste wordt steeds belangrijker. Niet alleen is zij bepalend voor de eerste indruk van het bedrijf, ook het imago van een organisatie wordt door de telefoniste versterkt. Zeker in deze tijd waarin service en klantvriendelijkheid sleutelwoorden zijn. Karin Dirkzwager vervult een jaar lang de ambassadeursfunctie om het vak van telefoniste het aanzien en de aandacht te geven die het verdient. Uit ruim 1000 aangemelde telefonistes werden op basis van de motivatie en waardering van de aanmelders, 71 genomineerden geselecteerd. Aan de hand van 'mystery calls' werden zij beoordeeld op: serviceniveau, klantvriendelijkheid, stemgebruik en inlevingsvermogen. Na intensieve beluistering koos de jury uit de tien overgebleven kandidaten, de drie winnaars. De verkiezing Telefoniste van het Jaar 2007 vindt plaats op donderdag 22 november a.s. Aanmelden kan vanaf 15 augustus via www.telefonistevanhetjaar.nl.