Nieuws

Nieuwe cursus Klanttevredenheid volgens ISO

Hoe kunnen ISO 9001 en de richtlijnen NEN-ISO 10001 tot en met 10004 helpen de klantgerichtheid van een organisatie en de tevredenheid van de klanten te vergroten?Op deze vragen wordt op 2 februari 2009 antwoord gegeven in de nieuwe NEN-cursus ‘Klanttevredenheid volgens ISO’.
Voor elke organisatie is het van belang dat de klanten tevreden en trouw zijn. Door de klant centraal te stellen en de producten en dienstverlening te richten op de wensen en verwachtingen van de klant, ontstaat een klantgerichte organisatie.
In de cursus komen de volgende onderwerpen aan de orde: het concreet maken van de kwaliteit van de dienstverlening, klachtenmanagement, geschillen en het onderzoeken van de klanttevredenheid. De cursus geeft aan de hand van praktijkvoorbeelden aan hoe het kwaliteitsmanagementsysteem zich structureel op de klant kan richten.
De docent tijdens deze dag is Jean-Pierre Thomassen, organisatieadviseur en onderzoeker met als specialisatie klantgerichtheid en -tevredenheid. De heer Thomassen publiceerde meerdere boeken en artikelen over dit onderwerp, waaronder de nieuwe praktijkgids Klanttevredenheid volgens ISO.
Voor meer informatie over deze cursus kunt u contact opnemen met NEN-Cursussen via telefoon (015) 2 690 188 of e-mail cursussen@nen.nl.