Nieuws

Interpolis wint Customer Contact Award

Voor de wijze waarop Interpolis zijn klantcontact organiseert, is de verzekeraar onlangs beloond met de Customer Contact Award 2008. Interpolis (Tilburg) maakt in het contact met de klant optimaal gebruik van alle beschikbare informatie, heeft expliciet aandacht voor het lerend vermogen en is een voorbeeld voor collega-contactcenters, aldus de jury.
De Award is een initiatief van het Customer Contact Magazine en is bestemd voor de organisatie of instelling die blijk geeft van een intelligente organisatie van klantcontact en dit laat terugkomen in customer experience, in strategie en in de inzet van mensen en middelen.
Volgens de vakjury heeft Interpolis laten zien dat met kennis beschikbaar stellen en het aanhouden van vertrouwen als waarde in de organisatiecultuur slimme zaken kunnen worden bewerkstelligd. Zo heeft Interpolis ook voor contactcenter agents het thuiswerken mogelijk gemaakt en wordt er daadwerkelijk gedaan aan kennis delen.
Uit het jury-oordeel: 'Interpolis laat zien dat met een intelligente mix van technologie (kennissysteem, klantcontactgegevens over channels heen beschikbaar, workflow-omgeving) en vertrouwen in mensen, het mogelijk wordt dat zowel telefoon als email als post (allemaal gedigitaliseerd) in het contact center worden afgehandeld, dat er op grote schaal met agenten op afstand kan worden gewerkt. Deze keuze werkt in het voordeel van de klant (betrouwbaarheid Interpolis bij claims) en de medewerker (laag ziekteverzuim).'