Nieuws

Innocent heeft het 'coolste' sustainability initiatief

Innocent is door het Nederlands publiek verkozen tot het bedrijf met het meest 'coole' sustainability initiatief. Dat blijkt uit een onderzoek dat Cool Unlimited heeft gedaan onder 3.000 Nederlandse consumenten. Innocent maakt 100% natuurlijke 'smoothies' van duurzame ingrediënten verpakt in duurzaam verpakkingsmateriaal. Tevens compenseren ze hun CO2-uitstoot en geven ze minimaal 10% van hun nettowinst aan goede doelen. innocent wordt gevolgd door The Body Shop en Philips als respectievelijk nummers 2 en 3. Verkade bekleedt plaats 4, terwijl de Rabobank op vijf staat. Mercedes (6), KIA (7), Nokia (8), LavAzza (0) en Tetrapak (10) maken de Top Tien vol.
De verkiezing is bedoeld om meer inzicht te bieden in de initiatieven van merken op het gebied van sustainability. Wie is er goed bezig op het gebied van duurzaamheid en doet dat ook op een 'coole' manier? Daarbij wordt als cool beschouwd dat het initiatief een duidelijke link met de corebusiness heeft, authentiek is, is ingebed in de organisatie, een lange termijn strategie onderschrijft, onderscheidend is en lef toont.