Nieuws

Quality Award voor beste telefoonpost 2009 naar SABIC Innovative

De SPARQ Quality Award voor beste telefoonpost 2009 is uitgereikt aan SABIC Innovative Plastics uit Bergen op Zoom. De prijs voor de beste telefoon-/receptiepost ging naar Smurfit Kappa Papier in Roermond. Rabobank Hoeksche Waard is verkozen tot beste receptiepost 2009. De uitreiking vond plaats tijdens een sprankelende feestavond bij Unilever in Rotterdam voor alle telefoon- en receptieposten in Nederland die SPARQ in beheer heeft.

De telefoonkamer van SABIC Innovative Plastics verwelkomt de bellers tijdens de mystery calls met een uitstekende meldtekst. Daarnaast kenmerken korte wachttijden en een goede bereikbaarheid de winnaar.
Tijdens de mystery calls presenteren de receptionisten van de Rabobank Hoeksche Waard zich als ware gastvrouwen. De proactieve en klantgerichte houding zorgt voor een warm welkom, en het wachten wordt op een prettige en betrokken manier gemanaged. Ook op bereikbaarheid, herkenbaarheid en toegankelijkheid van het pand scoort de Rabobank hoog. Tot slot draagt de ontvangstruimte bij aan het winnen van de award. Representatief, gastvrij en van alle gemakken voorzien.
De telefoon-/receptiepost van Smurfit Kappa Papier Roermond staat voor dienstverlening. Naast een uitstekende bereikbaarheid en een zeer vriendelijke ontvangst, wordt iedere beller snel en zeer correct geholpen. Tijdens de mystery calls scoorden zij op zes van de zeven onderdelen 100%.

Voorafgaand aan de uitreiking heeft onderzoeksbureau Quality Support, in opdracht van de business line Outsourcing van SPARQ, mystery calls verricht bij alle telefoon- en receptieposten die SPARQ in beheer heeft. Het bureau onderzocht bereikbaarheid, snelheid van opnemen, wachttijden, de meldtekst en het initiatief van de telefonisten. Tijdens de mystery visits door de business line Training & Assessment van SPARQ wordt gelet op contact met bezoekers, representativiteit en proactief handelen van de receptionisten en op een goede bereikbaarheid.