Nieuws

Test helpt sterker merk te worden

Om bedrijven te helpen hun identiteit te versterken, is de website www.bedrijfspersoonlijkheid.nl gelanceerd. Wie op de site een test doet, ontdekt het ‘archetype’ dat zijn onderneming drijft. Archetypes zijn universele persoonlijkheden die een belangrijke rol spelen bij het positioneren van merken. Bedrijfspersoonlijkheid.nl populariseert dit en maakt het bereikbaar voor ‘gewone’ organisaties in het MKB.

‘Wie zijn bedrijfspersoonlijkheid kent én er vanuit handelt, is herkenbaarder voor klanten. Het onderstreept je relevantie en versterkt je onderscheid, de pijlers onder sterke merken. Een consequent doorgevoerde bedrijfspersoonlijkheid raakt dan ook alle aspecten van een organisatie’, licht Rob Bosveld toe. Bosveld is een van de initiatiefnemers van de website.

Bedrijfspersoonlijkheid.nl maakt gebruik van het Archetype-model zoals dat in de vorige eeuw is ontwikkeld door psycholoog Carl Jung. ‘Wij zien het archetype-model als een heel bruikbare manier om in gesprek te gaan over de bedrijfsidentiteit’, stelt Bosveld. ‘Elk bedrijf is betrouwbaar, betrokken en professioneel. Met dat soort kernwaarden onderscheid je jezelf dus niet voldoende. Door te praten over de bedrijfspersoonlijkheid kom je makkelijker tot een gemeenschappelijk gedragen zelfbeeld.