Nieuws

NCCA maakt winnaars beste Nederlandse klantcontactcases bekend

Tijdens het Telecommerce Gala in Utrecht heeft Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) de winnaars van de beste Nederlandse contactcases 2012 bekend gemaakt. De 19 genomineerde organisaties streden om de Oscars van Customer Service Nederland. Een vakjury heeft op basis van een uitgebreide analyse en het bezoeken van de genomineerde bedrijven, de zeven organisaties benoemd die met de felbegeerde prijzen naar huis zijn gegaan.
 
De winnaars van de prijzen, verdeeld over zeven categorieën, zijn:
 
HRM Award: American Express
Innovation & Change Award: P-Direkt
Customer Experience Award: Binckbank
Customer Service Online Award: De kindertelefoon/Trinicom
Partnership Award: bol.com en Unamic/HCN
Value Centre Award: Essent
Special Award Service Recovery: Robeco
 
De zevenkoppige vakjury heeft alle 19 genomineerde klantcontactcenters bezocht om uiteindelijk tot zeven winnaars te komen. De strategische impact, originaliteit, creativiteit, het resultaat voor de klant en de meetbaarheid van het resultaat van de ingezonden cases zijn onder andere beoordeeld. Robeco ontving de ‘Special Award Service Recovery’ voor het beste klachtenmanagement.
 
Beate van Dongen Crombags, juryvoorzitter van NCCA: ‘Als jury hebben we veel indrukwekkende cases ontvangen die mooie inspiratie bieden voor een verdere professionalisering van het vakgebied. Nieuwe technische mogelijkheden maar ook de kracht van social media en peer – to – peer communicatie komen in veel van de cases naar voren. De cases laten bovendien zien dat de dienstverlening van bedrijven meer dan ooit de uiteindelijke klantervaring bepaalt.’
 
Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) maakt de kwaliteit van klantcontactcenters in Nederland meetbaar en inzichtelijk. Dit doet zij door jaarlijks de Nationale Contact Center Awards uit te reiken. NCCA wil het imago van de branche verbeteren, een bindende factor zijn in de branche en vooral tonen dat kwaliteit mag worden beloond.