Nieuws

Klanten ontevreden

"Hoe tevreden bent u?" Dat was de vraag waar het eigenlijk om draaide bij het door Incompany geïnitieerde (en door Blauw Research uitgevoerde) onderzoek naar de tevredenheid van klanten van zakelijke dienstverleners. Het resultaat lijkt overeen te komen met de mening van de gemiddelde Nederlander over het serviceniveau (zie artikel in deze Kwaliteit in Bedrijf): vergeleken met 2004 blijkt het kwaliteitsniveau gedaald. De respondenten klaagden vooral over gebrek aan integriteit, slechte prijs/kwaliteit-verhouding en een schrijnend tekort aan respect en waardering. In totaal kregen 58 van de 135 beoordeelde dienstverleners een lager rapportcijfer dan in 2004 (gemiddeld -0,26) en 55 dienstverleners mochten zich verheugen in een hogere waardering (gemiddeld +0,19). Ook dit jaar - net als vorig jaar - ging Hekkelman Advocaten en Notarissen met de hoogste waardering naar huis (7,67). Overigens bleken de advocaten- en notariskantoren het heel aardig te doen. Uit deze categorie eindigden maar liefst zestien organisaties bij de eerste vijfentwintig.