Nieuws

Daling medewerkerstevredenheid

Uit het rapport 'Plezier & Prestatie 2005' van adviesbureau &Samhoud blijkt dat er in Nederland sprake is van een structurele daling in. Salem Samhoud, directeur van &Samhoud: 'Investeren in medewerkers levert via betrokkenheid, klantgerichtheid en klanttevredenheid uiteindelijk keiharde euro's op. En andersom. Niet investeren betekent geld laten liggen'. De belangrijkste conclusies uit het rapport 'Plezier en Prestatie 2005' voor u op een rij gezet: 1. Met de dalende medewerkerstevredenheid laat de Nederlandse economie 5 tot 9 miljard euro liggen; 2. Openheid is belangrijker geworden voor medewerkers; 3. Werkplezier = tevredenheid x betrokkenheid x klantgerichtheid; 4. Betrokkenheid komt van twee kanten, zowel manager als medewerker; 5. Een inspirerende visie heeft een positieve invloed op klantgerichtheid; 6. Er is meer klantenpassie in kleine organisaties; en 7. Nederland scoort beter dan Duitsland en Spanje. De daling in medewerkerstevredenheid betekent niet dat het er in Nederland dramatisch voor staat. In vergelijking met Duitsland en Spanje zitten we behoorlijk goed.