logo_aardoom.jpg
Vacature

Manager Business Control en Kwaliteit

Utrecht - Almere, 36-38 per week



Voor UWV Sociaal Medische Zaken (SMZ) district Utrecht Flevoland is Aardoom & de Jong op zoek naar een ervaren en op samenwerking gerichte Manager Business Control & Kwaliteit. Je bent als Manager Business Control & Kwaliteit (BC&K) onderdeel van het managementteam van het district. Vanuit die rol ben je volwaardig gesprekspartner en adviseur van het districtsmanagement en lever je een actieve bijdrage aan veranderingen en ambities. Je geeft op motiverende en inspirerende wijze leiding aan het team BC&K en je geeft vorm en inhoud aan de verdere ontwikkeling richting de rol van business partner van het BC&K-domein.

Zie jij jezelf werken in deze uitdagende positie, waarin je jouw ervaring inzet op het gebied van verandermanagement en projectmatig werken, het ontwikkelen van eigen regie in teams, en in het onafhankelijk adviseren van collega-managers? Ben je een coachend leidinggevende en weet je mensen mee te nemen in het verhaal achter de cijfers? Dan zien wij jouw reactie graag tegemoet!

Als Manager BC&K stuur je het team van het Business Control & Kwaliteit domein in het district aan, bestaande uit controllers BC&K, een proces controller, medewerkers informatiebeheer, kwaliteitsadviseurs en een medewerker leren en verbeteren (in totaal 9 medewerkers). Met het team werk je toe naar de proactieve invulling van de rol van business partner.

Business Control & Kwaliteit is een stafafdeling en houdt zich bezig met het tijdig en onafhankelijk informeren en adviseren betreffende informatie voor de beheersing van de bedrijfsvoering en kwaliteitsaspecten binnen het district. Hiermee wordt het management en de uitvoerende teams van SMZ in staat gesteld te sturen op de organisatiedoelen, het volgen van de prestaties en de resultaten alsmede de verantwoording daarover.
Business Control & Kwaliteit ondersteunt proactief en onafhankelijk zowel het operationele- als het districtsmanagement bij het monitoren en adviseren over verbeteringen in de PDCA-cirkel betreffende afspraken uit jaarplannen op het gebied van financiën, klanten, bedrijfsprocessen en de ontwikkeling van organisatie en mensen.

Daarnaast ben je als Manager BC&K het aanspreekpunt binnen de divisie voor de divisie brede Planning, Control en Kwaliteit-cyclus en voor de toepassing van UWV-brede control- en kwaliteitsinstrumenten, zoals cost accounting, managementcontracten, maandrapportages, CSRA, INK en kennisdeling.

Verantwoordelijkheden in deze functie:

  • Je geeft vanuit het BC&K-domein proactief en onafhankelijk ondersteuning aan het districtsmanagement bij het sturen op de districtsdoelstellingen.
  • In de advisering maak je een verantwoorde afweging tussen professionele kwaliteit en kosten enerzijds maar ook tussen meerwaarde van kansen en gepaard gaande onzekerheden. Belangrijk hierbij is goede kennis van de primaire processen en de verschillende belangen.
  • Je signaleert risico’s en doet proactief voorstellen voor mogelijke oplossingen bij tegenvallende resultaten waarbij je rekening houdt met het klantbelang en de regievoering in de uitvoering.
  • Je hebt zicht op het totale wetsproces dat zich in SMZ en de andere divisies afspeelt, een goede samenwerking en afstemming met de collega-districten en de centrale (BC&K) organisatie is hierbij van belang.
  • Je reikt op een effectieve en efficiënte wijze control- en kwaliteitsinstrumenten aan en weet deze in te bedden in de reguliere bedrijfsvoering van het district, alsmede voor de eigen stafafdeling.
  • Je legt verbindingen tussen de organisatiedoelstellingen en de uitvoering en houdt daarbij zicht op de samenhang tussen en met doelstellingen binnen SMZ, Uitkeren en UWV-brede doelstellingen.
  • Je neemt deel aan landelijke overleggen en hebt daarin (op termijn) de verantwoordelijkheid voor één of meerdere aandachtsgebieden.


Functie-eisen

  • Een afgeronde, relevante opleiding op minimaal hbo-niveau.
  • Ervaring in een leidinggevende functie, bij voorkeur in een grote organisatie waarin ontwikkelingsaspecten van de control afdeling een belangrijke rol in je werk hebben gespeeld.
  • Bedrijfskundig inzicht, inzicht in de kwaliteit van de bedrijfsvoering en op het gebied van financiën.
  • Je kent en gebruikt de theorieën, methoden en instrumenten horende bij het vakgebied.
  • Aantoonbare ervaring met project control, project assurance en met het werken volgens de PDCA-methode.
  • Je bent bereid om op beide locaties van het district (Utrecht en Almere) te werken.


Naast de UWV-kerncompetenties (klantgerichtheid, resultaatgerichtheid, samenwerken) zijn de volgende specifieke competenties van belang:

  • Oordeelsvorming.
  • Organisatiesensitiviteit.
  • Visievorming.
  • Leidinggeven.
  • Impact realiseren.


Bedrijfsprofiel
UWV is het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen. UWV is een organisatie met een maatschappelijke taak. Ruim 20.000 medewerkers in het hele land zetten zich dagelijks in om mensen aan het werk te helpen en te houden. UWV ondersteunt haar klanten in hun re-integratie en bij het vinden van een baan. Waar nodig voorziet UWV hen van tijdelijk inkomen. Zo biedt UWV haar klanten nieuw perspectief op deelname aan de maatschappij. In totaal heeft UWV circa 1,5 miljoen klanten, die UWV snel en deskundig dienstverlening op maat biedt. De breedte van de dienstverlenging en het maatschappelijke speelveld zorgen voor een veelzijdige en dynamische werkomgeving met veel aandacht voor persoonlijke ontplooiing.

Sociaal Medische Zaken is de divisie van UWV die de beoordelingen van de arbeidsongeschiktheid uitvoert en adviezen uitbrengt die herstel en re-integratie bevorderen. Divisie Sociaal Medische Zaken (SMZ) kijkt bij ziekte wat iemand nog wél kan. Of maakt met klanten afspraken over inspanningen om vanuit ziekte terug te keren op de werkplek. De experts in verzekeringsgeneeskunde en arbeidskunde beoordelen dagelijks of en hoe mensen met een arbeidsbeperking toch kunnen meedoen met de maatschappij. Dit doen zij in samenwerking met collega’s uit andere disciplines. SMZ staat voor de goede beoordeling.

Binnen SMZ zijn 4500 medewerkers, waaronder ruim 1500 verzekeringsartsen en arbeidsdeskundigen, werkzaam. Zij zijn verspreid over het hoofdkantoor van UWV en 11 districten in heel Nederland. Binnen een district werken gemiddeld 275 werknemers. SMZ werkt nauw samen met collega’s bij de divisies Uitkeren en WERKbedrijf.

Arbeidsvoorwaarden
UWV biedt een contract voor 12 maanden met de intentie om het contract om te zetten naar onbepaalde tijd. Het betreft hier een functie voor 36-38 uur. UWV biedt een pakket van uitstekende primaire (maximum € 5.557,95 bruto per maand o.b.v. 38 uur) en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een eindejaarsuitkering, een goede pensioenvoorziening en een aantrekkelijke regeling voor opleiding en ontwikkeling.

Procedure
Bij de werving en selectie laat UWV zich bijstaan door Aardoom & de Jong. Een referentiecheck, diplomacheck en het overleggen van een verklaring omtrent gedrag (VOG) maken deel uit van deze procedure, een assessment kan hier ook onderdeel van uitmaken.

 

Solliciteren kan via het online sollicitatieformulier


Jouw reactie, voorzien van motivatiebrief en cv, zien wij graag uiterlijk op zondag 7 februari 2021 tegemoet. Aardoom & de Jong voert de laatste gesprekken voor deze functie in week 6. De gespreksronden bij UWV SMZ vinden plaats in week 7 en 8. De beoogde startdatum voor deze functie is 1 april 2021.

Contactpersoon
A van der Giessen
E: vandergiessen@aardoomendejong.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.