logo_berner.jpg
Vacature

Kwaliteit Arbo en Milieu officer

Ben jij een KAM officer die bekend staat om zijn gedreven en energieke instelling? Word jij enthousiast van het optimaliseren van bedrijfsprocessen en het ondersteunen en adviseren van de lijn op het brede gebied van KAM? Dan willen wij graag kennis met je maken! 


Wegens groei van onze organisatie zijn we recent verhuisd naar ons nieuwbouwpand in Kerkrade. Hier is gestart met een toekomstbestendige logistieke strategie die het voorbeeld is voor de Berner vestigingen in Europa. Als professional werk jij mee aan dit succes en zorg je dat het KAM beleid meegroeit met de ambities van onze organisatie. 

KWALITEIT, ARBO EN MILIEU OFFICER 


In deze uitdagende functie faciliteer, controleer en begeleid je Berner om te blijven voldoen aan de geldende eisen op het gebied van kwaliteit, Arbo, milieu en veiligheid. Samen met de KAM coördinator ben je hét aanspreekpunt voor alle KAM gerelateerde vraagstukken. Je belangrijkste werkzaamheden zijn: 

  • Het uitvoeren van in- en externe audits (waaronder o.a. BRZO, ISO 9001, ISO 14001, ADR) en het hierover afstemmen met overheidsinstanties, specialisten en externe partijen.
  • Zorgen dat wet- en regelgeving in het bedrijfsbeleid en de praktijk wordt toegepast.
  • Samen met interne specialisten toezien op correcte opslag van gevaarlijke stoffen.
  • Het beheren van het kwaliteitsmanagementsysteem (PIA).
  • Vanuit je rol als preventiemedewerker uitvoeren en onderhouden van de RI&E.
  • Het behandelen van kwaliteitsklachten.


Je wilt maximaal bijdragen aan het verbeteren van processen en procedures. Dat doe je op een nauwkeurige manier zonder uit het oog te verliezen dat medewerkers begeleiding nodig hebben bij verandering. Je bent analytisch maar hebt een pragmatische instelling zodat het vertalen van beleid naar de werkvloer je gemakkelijk afgaat.

Met circa 5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol ben je toe aan een volgende stap. Je houdt van dynamiek en bent in staat mee te denken met de steeds veranderende eisen die de markt aan onze organisatie stelt op het vlak van KAM. Je ziet het als een voordeel dat je kunt starten in nauwe samenwerking met de KAM coördinator. Op termijn ben je er klaar voor om de rol van KAM coördinator over te nemen wanneer deze de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt.

Wij vragen:

  • Een afgeronde HBO-opleiding.
  • Je vakkennis is (aantoonbaar) up to date vanwege het volgen van relevante opleidingen en/of cursussen.
  • Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je bent daadkrachtig, vasthoudend en pragmatisch.


Wat bieden wij? 
Je werkt in een solide familiebedrijf met een goede naam en assortiment, waar klanttevredenheid en digitalisering de hoogste prioriteit hebben. Je kunt rekenen op een marktconforme beloning. Met behulp van ons opleidingscentrum, door persoonlijke coaching en via onze online academie kunnen jouw skills maximaal ontwikkeld worden. Uiteraard kan een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden niet ontbreken. Hierbij kun je denken aan een pensioen op basis van een middelloon regeling en 28 verlof- en 12 ATV dagen op jaarbasis. 

Over Berner
Berner is dé partner voor onder meer universeel garages, dealerbedrijven, truck- en transportbedrijven en bouw-, timmer- en installatiebedrijven in Europa.

Niet alleen vanwege de kwalitatieve producten voor de professional, maar juist vanwege onze services, kennisen het contact dat onze vertegenwoordigers, specialisten en klantenservice dagelijks met onze klanten hebben.

In 1957 startte oprichter Albert Berner zijn schroevenhandel in het Duitse KÏ‹nzelsau. Vandaag de dag telt het familiebedrijf Berner 6.500 medewerkers in Europa, waarvan 350 in de Benelux.

Persoonlijk advies, dat is onze kracht: we reageren heel precies en snel om specifieke vragen van de klant professioneel op te lossen. Deskundigheid, partnerschap, betrouwbaarheid, vriendelijkheid en passie voor het vak, dat is waar Berner voor staat. Wij zijn daar waar de klant ons nodig heeft. In de werkplaats, via onze klantenservice of online via onze webshop.

Spreekt de functie je aan?
Stuur je sollicitatie waaruit je motivatie, ervaring en interesse blijkt via het Sollicitatieformulier. 

Onze selectieprocedure is ‘corona-proof’: in eerste instantie is het mogelijk om kennis te maken via video recruitment en Skype/Teams.

Een persoonlijke kennismaking organiseren we met in achtneming van de geldende richtlijnen. 
Voor verdere informatie over deze functie kun je contact opnemen met P&O adviseur Angela Redan via 045-5339121. Kijk ook op www.berner.nl of www.werkenbijberner.nl om nader kennis te maken met ons bedrijf.

Na het indienen van je sollicitatie ontvang je via JobPromo een uitnodiging om vrijblijvend deel te nemen aan het video-interview.
 

Klik hier om te solliciteren