logo_berner.1.jpg
Vacature

Veiligheidsadviseur

Wegens groei van onze organisatie zijn we recent verhuisd naar ons nieuw ultramodern logistieke centrum in Kerkrade. Hier is gestart met een toekomstbestendige logistieke strategie die het voorbeeld is voor de Berner vestigingen in Europa. Als Veiligheidsadviseur werk jij mee aan dit succes en zorg je dat het veiligheidsbeleid meegroeit met de ambities van onze organisatie.


Ben jij al nieuwsgierig naar ons logistieke centrum in Kerkrade? Bekijk dan snel 
de Berner bedrijfsfilm.

Zie jij het als een uitdaging om onze verhoogde chemieopslag nog veiliger en duurzamer te organiseren? Word jij enthousiast van het optimaliseren van bedrijfsprocessen en het ondersteunen en adviseren van de lijn op het brede gebied van Veiligheid, Kwaliteit, Arbo en Milieu (KAM)? Dan willen wij graag kennis met je maken!

Wat ga je doen?
In deze uitdagende functie adviseer je Berner om te blijven voldoen aan de geldende wet- en regelgeving. Je belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Zorgen dat wet- en regelgeving in het bedrijfsbeleid en de praktijk wordt toegepast.
  • Samen met interne specialisten toezien op correcte opslag van gevaarlijke stoffen.
  • Het behandelen van kwaliteitsklachten.
  • Het uitvoeren van in- en externe audits (waaronder o.a. BRZO, ISO 9001, ISO 14001, ARD) en het hierover afstemmen met overheidsinstanties, specialisten en externe partijen.
  • Het beheren van het kwaliteitsmanagementsysteem (PIA).
  • Vanuit je rol als preventiemedewerker uitvoeren en onderhouden van de RI&E.

Je wilt maximaal bijdragen aan het verbeteren van processen en procedures. Dat doe je op een nauwkeurige manier zonder uit het oog te verliezen dat medewerkers begeleiding nodig hebben bij verandering. Je weet wat de laatste stand van zaken is binnen relevante wet- en regelgeving en volgt de ontwikkelingen in het vak. Daarnaast ben je in staat om de visie en beleidsplannen te vertalen in operationele actieplannen.

Met minimaal 3 jaar werkervaring ben je toe aan een volgende stap. Je houdt van dynamiek en bent in staat mee te denken met de steeds veranderende eisen die de markt aan onze organisatie stelt op het vlak van Veiligheid en KAM. Je ziet het als een voordeel dat je kunt starten in nauwe samenwerking met de KAM coördinator. Op termijn ben je er klaar voor om de rol van KAM coördinator over te nemen wanneer deze de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt.


Wij vragen:

  • Een afgeronde HBO-opleiding.
  • Je vakkennis is (aantoonbaar) up to date vanwege het volgen van relevante opleidingen en/of cursussen.
  • Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je bent daadkrachtig, vasthoudend en pragmatisch.


Wat bieden wij?
Je werkt in een solide familiebedrijf met een goede naam en assortiment, waar klanttevredenheid en digitalisering de hoogste prioriteit hebben. Je kunt rekenen op een marktconforme beloning. Met behulp van ons opleidingscentrum, door persoonlijke coaching en via onze online academie kunnen jouw skills maximaal ontwikkeld worden. Uiteraard kan een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden niet ontbreken. Hierbij kun je denken aan een pensioen op basis van een middelloon regeling en 25 verlof- en 12 ATV dagen op jaarbasis.


Over Berner
 
Berner is dé partner voor onder meer universeel garages, dealerbedrijven, truck- en transportbedrijven en bouw-, timmer- en installatiebedrijven in Europa.
Niet alleen vanwege de kwalitatieve producten voor de professional, maar juist vanwege onze services, kennisen het contact dat onze vertegenwoordigers, specialisten en klantenservice dagelijks met onze klanten hebben.

In 1957 startte oprichter Albert Berner zijn schroevenhandel in het Duitse Kϋnzelsau. Vandaag de dag telt het familiebedrijf Berner 6.500 medewerkers in Europa, waarvan 350 in de Benelux.

Persoonlijk advies, dat is onze kracht: we reageren heel precies en snel om specifieke vragen van de klant professioneel op te lossen. Deskundigheid, partnerschap, betrouwbaarheid, vriendelijkheid en passie voor het vak, dat is waar Berner voor staat. Wij zijn daar waar de klant ons nodig heeft. In de werkplaats, via onze klantenservice of online via onze webshop.


Spreekt de functie je aan?

Stuur je sollicitatie waaruit je motivatie, ervaring en interesse blijkt achter via het Sollicitatieformulier. 

Onze selectieprocedure is ‘corona-proof’: in eerste instantie is het mogelijk om kennis te maken via video recruitment en Skype/Teams. Een persoonlijke kennismaking organiseren we met in achtneming van de geldende richtlijnen. 
Voor verdere informatie over deze functie kun je contact opnemen met de afdeling HR via 045-5339104 of via WhatsApp: 06-50606049. Kijk ook op www.berner.nl of www.werkenbijberner.nl om nader kennis te maken met ons bedrijf. 

Na het indienen van je sollicitatie ontvang je via JobPromo een uitnodiging om vrijblijvend deel te nemen aan het video-interview.
 

Klik hier voor het sollicitatieformulier



Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.